15 februarie 2011

cum a fost ieri

Am mers, am mers până deveniserăm imposibili să mai înaităm. Aveam noi în imaginaţie destinaţia la care doream să ajungem, dar la un moment dat gerul ne-a mânat în cel mai apropiat local. Domnul de la intrare s-a repezit să-mi scoată scurta. Borş rusesc fierbinte din sfeclă, picant, asortat cu vodkă. Mai întâi ni s-au dezgheţat limbile, maxilarele, apoi, pe rând, toate celelate. Când ne-am dezgheţat de-a binelea şi am început să dialogăm avalanşat ne-am amintit că trebuie să ne dezlipim de fotolii chiar în clipa aia dacă vrem să prindem bilete la spectacol. Ne-am mai reţinut câteva minute să savurăm desertul oferit din partea localului: prăjituri în formă de inimioară, garnisite cu îngheţată. La garderobă acelaşi domn nefiresc de amabil pentru mine. La ieşire, un altul dăruia tuturor femeilor câte un trandafir. Din cauza acestui trandafir tot drumul am avut sentimentul penibil că mă identific cu toţi snobii/snoabele de pe stradă care duc câte o floare iubitelor lor, sau aveau câte una din partea iubiţilor lor. Atâta ipocrizie vezi în zile ca astea! În faţa poştei centrale un tânăr distribuia flaiere cu următorul conţinut:
Mă gândeam că tre să fie vreun suferind din dragoste, dacă pe o vreme ca asta, la o oră ca asta, liber şi neplătit de nimeni... Ne-am distanţat de el la vreo doi metri şi ne-am încleştat în îmbrăţişare balansându-ne ceva timp de pe un picior pe altul. Ne-dez-li-piţi.

Biletele de la spectacolul „Sexul povestit celor mari” erau de fapt... nişte citate din Charles Bukovski. Al meu avea următorul conţinut: Sacrific mult la şah sau când e vorba de pizdă. Am preferat să mi-l lipească pe mănuşă. Întâmplarea făcea să-l am pe Buk. nu numai pe mănuşă ci şi în geantă, cu trei cărţi care-i aparţin. Spectacolul - un fel de colaj cu fragmente din C. Buk. şi Allen Ginsberg alternate de fragmente din documentare care analizează percepţia comună despre sex din URSS (tabuizare, restricţii etc. şi celebra frază: la noi în ţară nu există sex), adusă până în zilele noastre (decizia prim-ministrului V. Filat de a interzice comercializarea cărţii „Sexul povestit celor mici”). Merită văzut. Cu ochii proprii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu