25 ianuarie 2012

episoade

Şi-a adâncit degetul arătător şi cel mare în pielea abdomenului meu, a pipăit capul Degeţicăi, l-a fixat cu şchioapa - mă temeam să nu-i facă vreun rău şi m-a întrebat ce vârstă am. 27, i-am spus. Stai liniştită şi relaxează burta, eu de-atâţia ani lucrez obstetrician. Câţi prunci au trecut prin mâinile mele...! Nu contează ce va avea: punguţă sau portmoneu. Principalul bani să fie!

Am ţopăit pe ritmuri de jazz şi rock and roll, dar nevoiţi să păstrăm distanţa de parcă am fi fost la prima întâlnire. Din cauza burţii. Ideea e că între noi întotdeauna se va interpune această vietate şi lucrurile vor fi altfel - nu neapărat mai bune sau mai rele, pur şi simplu altfel.

Mi-am continuat lectura din cartea aia în care nu se întâmplă nimic - "Gelozie" de Alain Robbe-Grillet. Nu se întâmplă nimic în sensul în care înţeleg eu şi aştept să se întâmple. E admirabil - autorul - măcar şi din motivul că are atâta răbdare pentru detalii insignifiante la prima vedere, detalii care crează decorul, atmosfera, dar şi pentru că nu falsează - şi-a găsit nota şi... cântă, pardon, scrie. Un text monocord.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu