19 februarie 2011

variațiuni în minor

Același schelălăit. Supoziția mea era că puiul de câine își exprimă astfel teama de întuneric sau/și de frig. P susținea ipoteza că e de fapt... un scâncet după mama sa ori provocat de... singurătate. Când a spus asta, m-a străfulgerat ideea că P ar fi capabil să... plângă tot din aceste cauze și că fiecare din noi nu am făcut decât să ne proiectăm în vietatea aia pe care nu am văzut-o niciodată, dar pe care o auzim periodic când mâncăm în bucătărie.

Aceeași melodie. Cântată de aceleași mâini. La același pian. O știu pe de rost. Vine de la etajul de deasupra. Același. Uneori am impresia că tipa/tipul respectiv parcă-i personajul din bancul: Pi, pi, pi, pi... Un tânăr cântă la pian utilizând o singură clapă. Zile la rând. Pi, pi, pi, pi... Taică-său, în pragul exasperării, se răstește la el: Mai ai atâta! Auzi cum cântă vecinul de sus? Amplu, la toate clapele: încolo, încoace. Fiul său îi răspunde: El caută încă (nota), eu deja am găsit-o! Câteodată mă însuflețește, muzica. Câteodată fac abstracție de ea încât ajung să nu o mai aud chiar dacă se face cocon în jurul meu și o simt cu toți porii. Aceeași muzică. Câteodată mă irită. Alteori ne prindem cu P de brațe și valsăm unde se întâmplă. Muzica. Aceeași. Azi îmi acutizează tristețile. Pur și simplu aș vrea oamenii să se trateze citind cărți. În cazul acesta, cel care mi-a spus bancul va fi printre campioni. Vorbesc de sănătate.

4 comentarii:

  1. Citind partea cu pianul, mi-am adus aminte ceva. Colegul meu de la etajul doi avea o altă colegă la etajul trei. De mică avea ore de pian şi cânta des. Iar cel de la etajul doi, seara, când cânta Iulia la pian, adormea. Era mic atunci.
    Dar mai ştii, poate se răsfrânge şi la maturitate. (am glumit, evident).
    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca fiecare al doilea are câte un vecin din ăsta... „insuportabil”, glumesc. într-un timp, și pe mine cu P ne apuca să cântăm pe la miezul nopții la chitară. ce-o fi gândind vecinii de sub noi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Aurelia, as dori sa facem o "infratire" intre blogurile noastre. Blogul din Iasi e filosofic, dar are trimiteri si la bloguri literare.

    RăspundețiȘtergere