17 martie 2011

observații asupra naturii

Înainte de a sări în bazin ne-am frecat una pe alta cu zaț de cafea ca apa să lunece de pe corpurile noastre ca de pe niște gâsculițe. Eu pe dna I. Dna I pe mine și pe dna M. Dna M pe dna V. Dna V pe dna N. Dna N pe dna P. Dna P pe dna O. Dna O pe dna B. Iar dna B... nu a fricționat pe nimeni. Mâini. Peste tot numai mâini. Mâini alungite și fine. Mâini alungite și grăsuțe. Mâini scurte și grăsuțe. Mâini scurte și finuțe. Mâini musculoase. Mâini firave. Mâini cu verighete pe degete. Mâini fără verighete. Mâini bronzate. Mâini albe, albe-gălbui. Mâini cu pilozitate redusă. Mâini cu pilozitate abundentă. Mâini cu unchii ojate. Ojate c-un roșu aprins ca ale dnei B sau discret sau deloc. În bazin fiecare ține dreapta lui. Altfel ne-ar trebui semafoare. Dnei B i se pare normal să se fixeze ca o ventuză în mijlocul bazinului și toți care suntem acolo să o ocolim. Să fie nemulțumită că facem valuri în jurul ei și o stropim întâmplător cu apă. Dna B nu poartă căciuliță ca ceilalți. Părul vâlvoi parcă-i o flacără deasupra apei.

Când am revenit în saună aceleași mâini au început să se plimbe pe aceleași corpuri. În aceeași combinație. Ne-am uns cu lut. Dna B a refuzat procedura. Apoi ne-am frecat una pe alta cu porumb. Dna B... nu s-a lăsat atinsă și nu a atins pe nimeni. Apoi ne-am uns reciproc cu miere. Dna B s-a uns singură cu miere. A zis că toată lumea îi dorește numai rău. Iar ea, pe unde trece, cu caravană sau fără, numai bine seamănă. Atâta bine încât majoritatea nici îmbrăcată nu ar avea ochi să o vadă. În holul în care ne uscăm părul și în care toată lumea e îmbrăcată deja, dl CJ își plimbă lejer doar în slipi burta dizgrațioasă. Dl CJ și dna B sunt prieteni. Auditorii Curții de Conturi vor umbla încă mult să o „prindă” pe dna B să-i ceară socoteală pentru cele 9,8 milioane de lei cheltuiți din bani publici, dar aceasta se va ascunde în mijlocul apei. Auditorii, dar mai ales mass-media vor face doar valuri, valuri în jurul dnei B care le va scăpa de fiecare dată printre degete. Se vor ierta, uita peste câteva luni cele 9,8 mil. de lei. Și dna B iar va răsări din spuma apelor ca o nimfă. Cu părul în flăcări.

4 comentarii:

  1. Aurelia,
    îmi place mult cum descrii realitatea, de parcă ai întinde-o ca aluatul, ai înveli-o într-o elasticitate , ai încetini-o şi totodată te-ai lăsa stăpânită de ea.Aşa asociaţii îmi trezeşte jurnalul scris de tine.Vreau să apară toate într-o carte.

    Îmi place!

    cv

    RăspundețiȘtergere
  2. Carolina,

    Sunt schiţe care se vor fructifica în ceva cândva. Doar că... trebuie plămădite bine într-un concept.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bucuroasă că sunt ochi să vadă!

    RăspundețiȘtergere