31 octombrie 2011

animal planet

Pot să scriu despre, pentru că a trecut și norii s-au risipit. Pot și să fac haz de ultimele consultații la Policlinică când mi-au spus să mă lungesc dezbrăcată pe o masă. Un medic, care îmi dăduse chiloții mai jos de pubis, îmi măsura burta în lung, în lat, pe diagonală. Un altul îmi verifica orificiile capului. În pofida faptului că i-am zis că nu mă deranjează nimic, că mă simt - dacă ar fi să mă autoevaluez - de la bine la foarte bine, mi-a scormonit cu un bețigaș urechile, apoi cu o pensă cu capătul învelit în tifon - orificiile nazale. După care a trebuit să deschid larg gura să mi se holbeze cu o lanternă în gât, poate-poate va observa ceva, pe unde-mi ies poeziile par egzample, apoi să rotesc ochii după un instrument pe care mi-l mișca în fața ochilor. Mi-au examinat cu atenție corpul: dacă n-am umflate picioarele (nu m-au crezut pe cuvânt că nu le am), dacă nu mi-au apărut varice, bubițe, pete și alți balauri pe piele. Apoi să urc pe o masă și mai înaltă ca să mi se uite între picioare. Simțeam că nu-mi mai aparțin... cu toate namilele astea în halate albe mătăhăind aplecate deasupra. Dar când au început să se panicheze că sunt chipurile prea slabă, că burta e prea mică pentru 4 luni și jumătate și că îndeosebi nu se vede că sunt gravidă și nu-și pot imagina cum voi naște, nu m-am mai putut reține și-am izbucnit în plâns. Le-am repetat că mă simt bine și foarte bine și le-am amintit de examenul ecografic care confirmă că totul e în regulă, dar nici vorbă să înceteze serioasele lor investigații. Mi-au scris pe foițe separate, diverse cabinete prin care tre' să mai intru pentru investigații: tensiune, cardiogramă, stomatolog, organe interne (chiar dacă mi-am investigat corpul acum o lună și sunt sănătoasă tun). Când a venit P, după două zile de absență, a găsit bucătăria plină cu vase murdare. Mă pusesem serios pe mâncat să dau și eu impresia de... femeie serioasă când voi merge pe drum sau voi deschide ușa vreunui cabinet medical. Nu mă spălasem de două zile, nici pe dinți, atât de indispusă eram că... am burta mică. Nu ieșisem nicăieri. P a aerisit apartamentul. A spălat vesela. Eu am strâns patul, hainele și cărțile pe care le cărasem două zile în așternut să mă-nconjor de ele... cum aș fi adunat în jurul unei plante grămezi de pământ pentru a o sprijini, a o feri de îngheț și de vânt... Apoi P a umplut cada cu apă și m-a tras după el în baie. Imediat ce-am ieșit de-acolo, bine încălziți și curăței, ne-am pus pe măsurat. Zău, nu înțelegeam ce-aveau medicii împotriva dimensiunilor mele, ale noastre... care sunt, în definitiv, perfecte. Și apoi, de-ar consta în dimensiune...

2 comentarii:

  1. În privinţa matahalelor în halate albe: nu era în ziua de Halloween?

    Jack-Dovleac-Sculptat

    RăspundețiȘtergere
  2. Jack-Dovleac-Sculptat,
    (până îţi scriu numele pufnesc în râs :))


    am impresia că unele instituţii tot într-un Halloween o ţin!

    RăspundețiȘtergere